VŠECHNY KATEGORIE

Reklamační řád

Reklamační podmínky jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.


1. Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno pouze u prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího.

2. Pokud kupující je spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), na veškeré nabízené zboží se poskytuje záruka v trvání 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak a postupuje se ve smyslu "Zákona o ochrane spotrebiteľa" a "Občianskeho zákonníka". Pokud kupující není spotřebitelem (nákup na živnost, firmu, organizaci apod.), postupuje se ve smyslu ustanovení "Obchodného zákonníka" a záruční doba je 1 rok. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího přebírá-li zboží kupující osobně v den jeho převzetí.

3. Kupující je povinen reklamaci uplatnit neprodleně u prodávajícího.

4. Odpovědnost za vady se nevztahuje na poruchy způsobené následujícím užíváním:

 • k poruše došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,

 • nesprávným zacházením s výrobkem, způsobem jiným než byl uveden v návodu k použití,

 • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozeného prostředí zboží,

 • zanedbáním péče a údržby o zboží,

 • poškozením zboží nadměrným zatěžováním,

 • používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiným porušením záručních podmínek.

5. Z odpovědnosti za vady jsou také vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě.

6. Odpovědnost za vady se nevtahuje také i na běžné opotřebení zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží. Kratší životnost výrobku tedy nelze považovat za vadu a nelze reklamovat.
Za vadu také nelze považovat zkrácení životnosti nebo funkčnosti spotřebního zboží vyplývající z povahy výrobku, jehož životnost je omezena na kratší dobu a závisí na podmínkách používání (například baterie).

7. Reklamované zboží je třeba zaslat na naši adresu uvedenou níže avšak nikoli na dobírku, nebo osobně donést na kontaktní adresu.
Kontaktní adresy pro zaslání nebo předání zboží jsou uvedeny v bodě 17 těchto reklamačních podmínek.

 • v zájmu urychlení převzetí reklamovaného zboží a vyřízení reklamace je vhodné, pokud kupující před odesláním zboží informuje prodávajícího telefonicky nebo emailem.

 • v případě osobní formy se kupující předem dohodne na termínu předání zboží na adrese provozu.

Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží a doporučujeme zboží zaslat doporučeně, případně jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba připojit kopii dokladu o koupi (fakturu) a záznam popisující vady na výrobku. Reklamaci je třeba zaslat výhradně písemně (poštou) nebo osobně (ne formou e-mailu).

8. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.

9. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí reklamaci prodávající ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.

10. Práva kupujícího při uplatňování reklamace:

11. při odstranitelné vadě má kupující právo, aby ta byla odstraněna bezplatně, řádně a včas. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající. Kupující může požadovat místo opravy vady výměnu vadné věci za bezvadnou, nevzniknou-li tím prodávajícímu nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,

12. při výskytu neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci pro daný účel, má kupující právo buď na výměnu věci nebo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz) nebo slevu z ceny.

13. v případě, že má věc současně nejméně tři vady, které brání v řádném užívání, má spotřebitel právo na výměnu zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz). Stejné právo má kupující pokud se na věci vyskytne stejná vada, která byla již dvakrát opravována a potřetí byla věc zasílána na reklamaci.

14. reklamace se považuje za vyřízenou, skončí-li reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.

15. Nepoškození zboží, resp. neporušenost obalu (dle pokynů při přebírání zboží) je třeba zkontrolovat při přebírání zboží, jelikož zboží při přepravě se může poškodit, doporučujeme kupujícím rozbalit zboží a prohlédnout si jej v přítomnosti dopravce. Vaším podpisem kurýrovi prohlašujete že obal je nepoškozený.

16. Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek, a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli měnit i bez předchozího upozornění kupujícího.

17. Kontakt a korenšpondenční adresa k zaslání zboží: Miroslav Tomašovič, Jozefa Kronera 3947/8, 036 01 Martin, Slovensko
Adresa v případě osobního předání výrobku k reklamaci : provozovna Photonet.sk, M.R Štefánika 46, 036 01 Martin, Slovensko